Vanliga frågor

1. Vad och hur kan jag beställa?

Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att hitta det du söker. På Menytorget hittar du allt i matväg. Vi jobbar ständigt med att utöka utbudet nära dig. Vad som är unikt med oss är att du kan beställa allt från färdiglagade maträtter till livsmedel, dricka och snacks.

Börja din beställning med att välja om du vill få varorna utkörda till din adress eller hämta själv i den valda restaurangen/butiken. Beroende på vilka/vilket leveranssätt restaurangen /butiken accepterar kommer de visas i en lista baserat på avstånd från din angivna adress.

Välj en restaurang/butik som faller dig i smaken.

När du valt restaurang/butik kan du se en fullständig meny vad som erbjuds. Välj varorna du vill ha och gå till kassan.

För att betala, välj någon av butikens betalningsmetoder. Tänk på att ha växel hemma om du väljer kontant betalning vid utkörning.

När köpet är genomfört förmedlar vi beställningen till restaurangen/butiken. Du får ett e-postmeddelande när restaurangen /butiken accepterat din beställning.

Nu kan du lugnt och tryggt vänta på att dina varor ska levereras. Har du valt avhämtning hittar du karta till butiken på Menytorget.

2. Varför ska jag använda Menytorgets tjänster?

3. Hur vet jag att restaurangen/butiken fått min beställning?

Du får en bekräftelse kort efter att du gjort din beställning. Var noga att kontrollera att din e-postadress stämmer, då bekräftelsen skickas dit. I genomsnitt tar det endast någon minut tills restaurangen/butiken har bekräftat din beställning. Skulle du inte få någon bekräftelse, var vänlig kontakta restaurangen/butiken för att få en bekräftelse.

4. Vad kostar det att använda tjänsten?

Själva tjänsten är gratis. Varje restaurang/butik anger sina priser i menyn samt eventuell avgift för utkörning. Vissa restauranger/butiker har en minimum gräns för beställning.

5. Hur betalar jag?

Välj någon av butikens betalningsmetoder. Normalt kan du välja mellan att betala med kort eller kontant. Betalar du med kort via Menytorget går betalningen direkt till restaurangen. Väljer du kontantbetalning betalar du i restaurangen/butiken eller när budet kommer med leveransen. Tänk på att ha växel hemma om du väljer kontant betalning vid leverans.

6. Behöver jag registrera mig?

Du behöver inte vara registrerad för att kunna göra en beställning. Det finns många fördelar med att ha ett registrerat konto hos oss. Inloggade användare har sina uppgifter sparade vilket underlättar när man ska göra en ny beställning. Som inloggad användare kan du se din orderhistorik samt betygsätta beställningar.

7. Går det att ångra eller ändra beställningen?

När köpet är genomfört skickas din beställning automatiskt till restaurangen/butiken och du kan inte ångra din beställning via oss. Du måste i så fall kontakt den aktuella restaurangen/butiken. Kontaktuppgifter till restaurangen/butiken får du i bekräftelsen av beställningen till din angivna e-postadress. Var uppmärksam på att en order är bindande, ibland kan det gå bra att ändra sig i efterhand.

8. Vad händer om det uppstår något problem med min beställning?

Om det skulle uppstå något problem behöver vi få veta det. Vi är väldigt angelägna om att tjänsten ska fungera bra och att du som kund ska känna dig trygg av att använda vår tjänst. Det är ovanligt att någonting går snett vid beställningar, men det händer. Vi är tacksamma för all feedback både avseende oss och restaurangerna/butikerna. Upplever du problem med en skickad beställning ber vi dig i första hand kontakta restaurangen/butiken. Kvarstår problemet eller om du är missnöjd med något annat, ber vi dig att kontakta oss så reder vi ut problemen tillsammans.